“We willen actiever de markt benaderen, AdsVIBE helpt ons die stap te zetten”
Anita Baan is eigenaar van Van Heemskerk, een gespecialiseerd restyling- en gevelherstelbedrijf dat zich richt op het renoveren van bedrijfspanden. Het opknappen van bestaande panden van een kleine deuk tot een compleet nieuwe uitstraling. “We geven panden letterlijk een nieuw jasje,” vertelt Anita. Inmiddels doet ze dit al drie jaar zelfstandig. Haar zoons werken nu ook in het bedrijf mee en met een team van ongeveer 30 mensen worden projecten uitgevoerd in de hele Benelux, Duitsland, en soms zelfs nog verder, zoals in Frankrijk, Italië en Spanje.
Groei én behoefte aan zichtbaarheid
De afgelopen jaren maakte het bedrijf een flinke groei door. “Met deze groei wilden we actiever worden in het benaderen van de markt,” legt Anita uit. Vooral op het gebied van restyling zag ze kansen. “Bedrijven kiezen vaker voor renovatie. Daar ligt een enorme markt, en wij willen ons daar sterker op profileren.”
Toch was de online zichtbaarheid iets waar nog aan gewerkt moest worden. De bestaande website was niet wat Anita helemaal voor ogen had. “Ik had wat SEO-diensten lopen via een partij. Ik betaalde iedere maand, maar zag weinig resultaat. Dat moest anders.”
Rijssense ondernemers onder elkaar
Tijdens de lokale ‘kaas en worstavond’ in Rijssen raakte Anita’s zoon in gesprek met Erjen, één van de oprichters van AdsVIBE. “Hij herkende direct ons verhaal. Er waren meer ondernemers met dezelfde frustraties. Dat gaf vertrouwen.” Kort daarna werd besloten de website volledig opnieuw op te bouwen. Dit keer samen met AdsVIBE.
Maar daar stopte het niet. Ook de marketing wilde Anita voor een deel uit handen geven. Voor haar was het een logische stap. “Ik ben zelf verantwoordelijk voor marketing, maar je kunt niet overal expert in zijn. Dan moet je op een gegeven moment gaan uitbesteden aan mensen die wél die kennis hebben.”


Eindelijk inzicht in resultaten
Een belangrijk verschil met eerdere marketingpartners? Transparantie. “Elke maand heb ik overleg met Frank en Tjitske. Dan bespreken we de cijfers en zie je echt: er gebeurt iets. Ze weten waar ze het over hebben en ik weet nu ook waar mijn investering heen gaat.” Dat vertrouwen en inzicht maakt voor Anita het verschil.
Ook de communicatie verloopt soepel. “Ik kan gewoon bellen, krijg snel antwoord en ik heb er een goed gevoel bij.
Zichtbaarder dan ooit
Sinds de samenwerking met AdsVIBE merkt Anita duidelijk verschil in zichtbaarheid. “Mensen geven aan: jullie zijn veel beter zichtbaar. Onze nieuwe locatie helpt daarbij, maar ook online zijn we echt actiever.” De vernieuwde website valt goed in de smaak en op social media is het bedrijf actiever geworden.
Toch benadrukt Anita dat content persoonlijk moet blijven. “Op LinkedIn merk ik dat posts met een persoonlijk tintje het beste werken. Je kunt niet elke week iets spectaculairs delen, maar unieke content doet het gewoon goed.”