Blog

De samenwerking tussen AdsVIBE en De Branding

“De spontaniteit waarmee ze te werk gaan, dat spreekt me aan. Als zij ergens aan beginnen, dan gáán ze er ook echt voor”

Pieter Mourits is al jaren een bekend gezicht in Rijssen. Hij runt daar De Branding, een viswinkel met een rijke historie. “Het bedrijf bestaat sinds 1980,” vertelt hij. “De oom van mijn vrouw begon ermee, nadat hij was gestopt met varen op zee. Hij heeft het vele jaren gerund, en daarna heb ik het overgenomen. Ook mijn schoonvader heeft er jaren gewerkt. Het is wel echt een familie bedrijf.”

Pieter zelf is oorspronkelijk afkomstig uit de Hoeksche Waard. “Ik ben geen Twentenaar, nee,” lacht hij. “Maar mijn vrouw komt hier vandaan. Zo zijn we uiteindelijk in Rijssen terechtgekomen.”

Van chauffeur naar visboer

Dat Pieter nu de viszaak runt, was niet altijd vanzelfsprekend. “Ik was vrachtwagenchauffeur en zei altijd: dat is niks voor mij, zo’n winkel. Maar de oom van mijn vrouw wilde stoppen, en bleef me vragen.” Uiteindelijk maakte Pieter tóch de overstap. En dat bleek een gouden zet. Doordat zijn schoonvader in het bedrijf werkte, kon hij op een rustig tempo aan alles wennen.

De Branding is inmiddels een begrip. Toch wilde Pieter het bedrijf beter zichtbaar maken. “We hadden al een website laten bouwen tijdens de coronaperiode. Maar die gebruikten we eigenlijk nooit echt. De winkel draaide goed, dus er was weinig noodzaak.”

Totdat Pieter merkte dat het telefoonverkeer in de winkel toenam. “We dachten: als klanten online kunnen bestellen, dan wordt het rustiger aan de telefoon. Dat was voor ons het moment om er serieus mee aan de slag te gaan.”

Een nieuwe stap met AdsVIBE

Via Erjen kwam Pieter in contact met AdsVIBE. “We zijn het gewoon gaan proberen. Als zij er iets uit konden halen, en wij ook, dan zou het voor beide partijen winst zijn.”

De samenwerking begon met een nieuwe website, maar al snel volgden er meer stappen. “Er kwam een heel team van AdsVIBE naar de winkel voor een fotoshoot. Ze fotografeerden niet alleen het assortiment, maar ook medewerkers. Dat was echt leuk om te doen.”

Ook op social media is De Branding nu actiever. “Ik deed het vroeger zelf wel eens, met feestdagen of Koningsdag. Maar structureel posten? Daar had ik geen tijd voor. En eerlijk gezegd: ook niet de kennis. Mijn vrouw is druk met de administratie, dus het bleef er gewoon bij.”

Branding Marketing AdsVIBE Samenwerking
Samenwerking AdsVIBE Branding

Zichtbaarheid en vertrouwen

Pieter merkt dat de zichtbaarheid van zijn viswinkel toeneemt, al gaat dat geleidelijk. “We zijn nog niet heel lang aan het samenwerken, maar ik merk wel dat het langzaam drukker wordt. Het online bestellen werkt ook super. Ik geloof erin dat het op de lange termijn echt iets gaat opleveren.”

Voor hem is vooral de werkwijze van AdsVIBE belangrijk. “De spontaniteit waarmee ze te werk gaan, dat spreekt me aan. Als zij ergens aan beginnen, dan gáán ze er ook echt voor. Niet half, maar voluit. En dat geeft vertrouwen.”

Meer weten?

Wil je meer weten over De Branding? Bekijk dan hun website!

Wil je meer weten over de diensten van AdsVIBE? Bekijk onze cases.

Zin in een lekkere kop koffie?

Zin om verder te praten en samen een plan te maken? Neem contact met ons op, dan regelen wij de koffie én een goed gesprek!

Adres

Heliumstraat 6, 7463 PL, Rijssen